sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Pieni piiri pyörii...

Alisa on innostunut kuvauksesta, tässä Vauhdin noheva nokka.
Maanantaina tehtiin ympyrätreeniä; u-putki - hyppy - hyppy - u-putki - hyppy - hyppy jne. Koiran tehtävä oli edetä omalla kehällään ja ohjaajan omallaan. Ohjaajan piti kiinnittää huomiota, ettei ympyrän sisäkehällä oleva käsi laske alemmas kuin ohjaava käsi, varsinkin kun kiihdyttää ympyrässä (sillä koira tulee helposti sen käden puolelle joka on alimpana takaapäin katsottaessa ja tässä tapauksessa koiran piti pysyä ulkokehällä).
Vauhti oli toisaalta ihan tosi makee, mutta toisaalta huomasi miten kesken se vielä on. Pari ekaa kierrosta (muutama palkkaus välissä) meni hyvin. Sitten Vauhti meni putken jälkeisistä hypyistä helposti ohi. Tähän auttoi se, että odotin putken suulla ja kiihdytin kuten palkallejuoksussa hyppyosuuden ja sitten putkeen ja sieltä taas kiihdytys jne. Eli tätä etenemistreeniä pitää todella tehdä! Ympyrän suunnalla ei ollut merkittävää eroa, lopuksi tehdyssä pätkässä olin auttamattomasti liian hidas, mutta mun jäädessä taakse Vauhti silti eteni hypyn ja putken itsekseen - jes! Ehkä kun on nyt harjoiteltu valssia ja sitä että Vauhdin pitää katsoa mua (+ kääntyä mun mukana), niin se yrittää lukea mua koko ajan käännöksen tiimoilta. Samaten se ei varmaan kestänyt että jätin sen vähän liian taakse = epävarmuus iskee.

Nyt siis etenemistä ja irtoamista on taas harjoiteltava! Samaten pitää kiinnittää huomiota tuon itsevarmuuden ylläpitämiseen, eli tarkkailtava koiraa tarkasti.
Tein treeneissä myös rengasta ja maarimoja, kummatkin sujuivat tosi kivasti.

Tällä viikolla oon tehnyt kotipihassa ja parilla lenkillä pikkutreenejä. Kotona oon treenannut putkea (että sais siihen paremmin imua) ja 2x2 -keppejä. Kepeissä on nyt joku häikkä umpikulmassa, pitää videoida ja katsoa sitä tarkemmin. Lenkeillä oon treenannut puiden kiertämistä ympyränä ja valssin kanssa.

Lisäyksenä muutama treenivideo, valitettavasti just noi mun mainitsemat pätkät eivät tallentuneet.
http://youtu.be/3ePXbt1CIYM
http://youtu.be/iSu1PForSTo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti